dinsdag 13 september 2011

We zijn weer begonnen

Het nieuwe schooljaar is weer van start gegaan en daar hoort experimenteren met de iPad bij. Dit jaar heb ik voor het eerst geen agenda gekocht. Het duurde even voordat ik de volledige jaarplanning en mijn rooster in de digitale agenda had staan, maar het ziet er nu wel erg overzichtelijk uit. Het fijna is dat je activiteiten die elke week terug komen op 'herhalen' kan zetten, zodat bijv. mijn lessen er standaard elke week in staan.
Ook heb ik de rooster app gedownload. Zo kan ik elke dag snel even kijken of mijn rooster nog veranderd is.

En dan Presto....digitaal de absentie bijhouden. Dit werk nog niet. Op de pc's is het goed te doen, maar met de iPad kan je (nog) niet scrollen door het scherm. Daardoor zie lang niet alle klassen en foto'tjes van leerlingen in beeld. Ik hoop dat dit snel wordt aangepast; het zou toch fijn zijn om direct aan het begin van de les deze lijst in te kunnen vullen, zonder te hoeven wachten tot een computer is opgestart!

Wat doe ik nog meer? Ik gebruik notebooks voor mijn To Do lijstje. Je kan daar tasks inzetten en deze vervolgens afvinken als je klaar bent of half afvinken als je ermee bezig bent.

Wie mij een beetje kent, weet dat ik houd van overzicht, mooie layout, planning, structuur....dan is die iPad ideaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten